چرا سئو سایت فروشگاهی اهمیت دارد؟
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


صاحبان مغازه های آنلاین، همه درپی راهی برای جذب مشتری و فروش بیشتر میباشند. یکی از شیوه های افزایش ترافیک وبسایت فروشگاه آنلاین، بهینه سازی سایت فروشگاهی می باشد. در ادامه یادگرفتن سئو تارنما فروشگاهی در سال 2022 و مزایای آن را بیان کرده ایم.
سئو وب سایت فروشگاهی چیست؟
وقتی که بخواهید محصولی را در سطح وب عرضه فرمائید، نیاز به طراحی وب سایت فروشگاهی دارید؛ اما طراحی وب سایت فروشگاهی به تنهایی کافی نیست؛ برای ارتقا بازدید از تارنما و فروش بیشتر مورد نیاز است تا تکنیک های seo را به صورت اصولی روی وب سایت پیاده نمایید.
تفاوت بهینه سازی سایت فروشگاهی با seo سایر وبسایت ها در‌این است که هدف ما از سئوی سایت فروشگاهی، seo یک وب سایت با تعداد محصولات بالا و نسبتاً مشابه یکدیگر هست. از بزرگرین چالش هایی که در حین سئو وبسایت فروشگاهی دوره آموزش سئو با آن مواجه می شویم، وجود صفحات شبیه به هم یا کنیبال می باشد. (کنیبال چیست؟) در منفعت اولین گام در سئو سایت فروشگاهی بر خلاف سایر وب سایت ها، باصرفه کردن صفحات شبیه به هم برای سهولت ایندکس شدن آنان است.
چرا سئو وب سایت فروشگاهی اهمیت داراست؟
سئو فروشگاهی یعنی باصرفه کردن تارنما یا فروشگاه برای موتورهای جستجو با امداد تکنیک های گوناگون. زمانی که اقدام به سئو سایت کردید، به مرور زمان ترازو ترافیک سایت را ارتقا خواهید اعطا کرد. درحال حاضر این ترافیک وب سایت چه تاثیری بر روی تارنما شما داراست؟ حدود 44 درصد مردم فقید برای خرید از سایت های فروشگاهی، استارت جنس خود را در اینترنت جستجو می کنند. زمانیکه ترافیک سایت شما با یاری seo ارتقا یافته باشد، در فایده این فروشگاه در نتایج اول گوگل نماد داده گردد. همچنین 23 درصد از سفارشات آنلاین از طریق دکان هایی ایفا می گیرد که ترافیک بالایی داشته و در گوگل نمایش داده می‌شوند.
رعایت نکات بهینه سازی برای وبسایت فروشگاهی
در حالتی که قالب سایت شما شخصی و یا اختصاصی است، برای اطمینان از seo تکنیکال بودن وبسایت، آن را با ابزار w3schools validator تفحص نمائید. سئو تکنیکال یعنی وب سایت شما از حیث ساختار اصلی و کد نویسی برای موتورهای جستجو قابل فهم و شعور باشد.

پس از آن که وب سایت خود را از حیث کد نویسی قالب پژوهش کردید، باید نکات زیر را نیز ایفا دهید:

نقشه سایت خود را در سرچ کنسول ثبت نمائید. برای این کار به نوشته‌ی علمی معرفی نقشه سایت به گوگل میتوانید رجوع‌کنید.
سرعت تارنما را با ابزار هایی که درپی ذکر میکنیم بهینه فرمائید.
برای کاربر یک تجربه بهتر ایجاد فرمائید، (UX) یا ظاهر سایت را با صرفه فرمائید.
دربین صفحه ها داخلی وب سایت پیوند سازی اصولی و مرتبط جاری ساختن دهید.

فراگیری بهینه سازی وبسایت فروشگاهی


seo داخلی فروشگاه آنلاین
راه و روش های زیادی برای بهینه سازی فروشگاهی وجود دارد که در‌پی آنها را به طور بی نقص بیان کرده ایم. اما رعایت نکات زیر نیز اهمیت داراست:

ساختار دکان خود را بگونه ای طراحی نمائید که انتقال از ورقه تولیدها به صفحه اصلی به نیکی صورت پذیرد.
برای جلب اتکا بیشتر مشتری، آدرس و تلفن مغازه خود را مطرح نمایید.
اخذ اینماد هم به بهینه سازی سایتتان در حین بر مدت کمک زیادی می کند.

1.به حساب آوردن رقیبان کاری
یکی از نکات مهم در آموزش بهینه سازی وبسایت فروشگاهی، بررسی رقبا می باشد. شاید بگویید دستیابی مرتبه بهتر در گوگل و رعایت اصول بهینه سازی برای موفقیت مغازه کافی هست. البته بایستی بدانید که پژوهش رقیبان یک کدام از اصلی ترین عمل ها برای بهتر کردن اصول کاریتان است. برای محاسبه کردن فعالیت رقیبان، می بایست لغت ها کلیدی استفاده شده در وبسایت فروشگاهی آن ها، تعداد بک پیوند ها، سایت هایی که از آنها بک لینک و پیوند گرفته اند و ...را تفحص نمائید. برای نظارت میتوانید از ابزار های رایگانی مانند پیشنهادات گوگل، گوگل ترندز به کار گیری نمایید. همچنین برای بررسی بک لینک های رقیبان میتوانید از وب سایت رنک سیگنال امداد بگیرید.

در نوشته‌ی‌علمی \\\" به حساب آوردن سایت رقیب \\\" به شما خیال داده ایم که چطور رقبای سایتتان را رسیدگی فرمائید.

 

2. پیدا کردن لغات کلیدی
از مهمترین پروسه سئوی وبسایت فروشگاهی را می توان پیدا کردن لغات کلیدی دانست. کاربران فضای اینترنت، همیشه از لغت ها خاصی در جستجو های خود استعمال میکنند. شناختن این لغات، باعث میشود شما در مطالب دکان خود مانند توضیحات جنس، نام کالا و … از لغات مناسب استعمال نمایید. سوای به کارگیری از کلمات کلیدی، امکان بهینه سازی صفحه ها کالا و مغازه وجود ندارد.

شیوه های مختلفی برای پیدا کردن عبارات کلیدی وجود دارد که در ادامه بهترین طرق جستن کلمه ها کلیدی برای seo وب سایت فروشگاهی را خوا هیم گفت:

1. کشف کردن کلمات کلیدی از طریق پیشنهادات گوگل

در این شیوه کافیست عبارت مورد نظرتان را در گوگل سرچ نمائید. طبق تصویر ذیل می‌توانید نمونه های بیشتری از لغت ها کلیدی مرتبط را پیدا کرده و از آن استعمال کنید. همچنین با کلیک روی هریک از این کلمات، باز هم نمونه های بیشتری به شما پیشنهاد شود.

 

2. استعمال از سایت های نظارت بهینه سازی

شما می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با تارنما فروشگاهیتان از وب سایت های احتساب سئو استفاده فرمائید. این وبسایت ها علاوه بر معرفی کلمات کلیدی، معیار رقابتی بودن آنان، حجم سرچ روزانه و رنج هرکدام را نیز به شما خواهند اظهار کرد.

ولی متاسفانه بخش اعظمی از امکانات اثرگذار این وبسایت ها پولی بوده و یا بایستی با آیپی غیر از جمهوری اسلامی ایران به وبسایت وارد شوید. از بهترین سایت ها دراین باره می توان به وبسایت SEMrush اشاره کرد. در شرایطی که نخستینِ منش می‌باشید، استفاده از لغت ها کلیدی با حجم جستجوی روزانه بالا و درصد رنج کم، گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

 

3. به کارگیری از ابزارهای جستجو لغت ها کلیدی

همچنین شما میتوانید برای تفحص لغت ها کلیدی جدید میتوانید از وبسایت های تحت کمک بگیرید:

keywordtool.io

kwfinder.com

برای اینکه بتوانید تیم بندی تولیدها خود را با عبارات کلیدی جاری ساختن دهید، بهتر می‌باشد به تارنما دیجی متاع مراجعه‌نمایید. شاید بگویید که دیجی متاع رقیب من می باشد، اما تحلیل رقبا یکی‌از از سایر از موردها سئو تارنما فروشگاهی بود. زمانی که به وبسایت دیجی کالا مراجعه کردید با دقت به تولیدها خود اقدام به جستجو نمایید. آن گاه ببینید مثلا بلیز مردانه پشمی را با چه کلمه ها کلیدی دیگری در فروشگاه خود به کارگیری کرده است. همچنین این مورد را نیز مطالعه کنید که هر جنس را در چه مجموعه ای و با چه عنوانی قرار داده می باشد.

 

4. استفاده از پیشنهادات دیجی مال

شاید بتوان ذکر کرد دیجی فرآورده یکی از رقبای اصلی وبسایت های فروشگاهی است؛ در منفعت به حساب آوردن و پژوهش آن می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. یکی‌از طریق های یافت کردن کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاریتان، مراجعه به قسمت جستجوی متاع دیجی جنس می باشد. فرض نمائید که می‌خواهید کلمات مربوط به \\\" غذای گربه \\\" را پیدا فرمائید. کافیست در بخش جستجو سایت دیجی مال این عبارت را وارد کرده و لیستی از لغات مرتبط را ملاحظه کنید.

شما می توانید از پشنهادات دیجی فرآورده در طول محتوای کالا، توضیحات، قسمت وبلاگ و حتی دسته بندی های خود استعمال کنید.





:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: